Wist u dat de Verkoop- en Acquisitietraining van ProMind het slagingspercentage van uw commerciële team met vijftig procent vergroot? Uw minder commerciële werknemers hebben immers ook regelmatig contact met klanten en constateren hierdoor acquisitiemogelijkheden waarvan u mogelijk niet op de hoogte bent.
Wanneer deze werknemers dit herkennen, erkennen en communiceren naar collega’s, kunnen kansen worden benut. ProMind helpt hen hierbij!
Dankzij de Verkoop- en Acquisitietraining van ProMind ontwikkelen werknemers voelsprieten voor het zien van commerciële kansen, waar uw bedrijf vervolgens op in kan spelen. Zo wordt commercieel denken bij alle werknemers gestimuleerd; zelfs wanneer zij niet direct verkopen, maar commercieel inzicht wel nuttig kan zijn.
Tijdens de training worden zij uitgedaagd om hun eigen commerciële vaardigheden verder te ontwikkelen. Het startpunt ligt bij het creëren van bewustzijn: hoe stellen werknemers zich eigenlijk op tijdens verkoopsituaties? En hoe bewaken zij hun grenzen? Door middel van rollenspellen krijgen zij meer inzicht in de inhoud en vorm van een geslaagd acquisitiegesprek: waar ligt bijvoorbeeld de behoefte van klanten en hoe wekken zij hun interesse voor wat uw bedrijf daarin kan betekenen? Zodra zij succesvol hun rol in het acquisitieproces hebben gespeeld, geven zij kansen door aan de commerciële adviseurs die de verkoop kunnen afronden.
De training wordt volledig afgestemd op aanwezige werknemers en hun bijdrage aan het verkoopproces. Aanvullend worden verkoopadviseurs door ProMind getraind over hoe zij weerstand omzetten naar acceptatie, zodat zij klanten kunnen verleiden tot de definitieve aankoop.