Interpolis experimenteert met remedies voor burn-out bij millennials
Interpolis heeft een programma om jongeren van burn-outs af te helpen. Het doel van de verzekeraar is in 2020 het aantal millennials (geboren tussen 1980 en 2000) dat kampt met symptomen van een burn-out, terug te dringen met 20%. Het anti-burnoutprogramma duurt twee jaar en begint met allerlei experimenten. Het eerste programmaonderdeel is een ‘digital detox’, waarbij het doel is dat jongeren minder stress ervaren van hun smartphone.
Telefoonverslaafde millennials kunnen zich nu aanmelden voor de digitale detox van Interpolis. Zij krijgen krijgen dagelijks opdrachten die met hun telefoon te maken hebben. Zo moeten zij hun smartphone tijdelijk in vliegtuigmodus zetten, mogen zij hun telefoon voor maximaal 50% opladen en wordt er gevraagd de berichtennotificaties uit te zetten. Interpolis meet voor, tijdens en na het experiment of de oefeningen van invloed zijn op de mate waarin de deelnemers stress en mentaal welbevinden ervaren.
Met het eerste experiment begint ook een online campagne rondom burn-outs onder milllennials. Daarvoor maakte Interpolis samen met producent WeFilm onderstaande video. Samen met oud-judoka Edith Bosch wil de verzekeraar laten zien dat we soms te veel doorslaan in het nastreven van het perfecte plaatje. Chantal Vergouw: ‘Edith heeft zelf een burn-out ervaren. Daarom hebben wij haar gevraagd om haar ervaringen te delen. Zodat het millennials helpt de gevaren van een burn-out te herkennen, en het ons helpt de zoektocht naar effectieve oplossingen verder op gang te brengen.’